Skip to content

Esterházy végre

September 16, 2013

Vannak szerzők, akik egy fél életen át követnek és valahogy sosem jön össze mégsem. Ott figyelnek a polcon, néha próbálkozom, tudom, hogy tetszenie kéne és mégsem. Esterházyval végre összejött, bár továbbra is vannak kétségeim.

Zsuzsa barátnőm abszolút tekintély számomra, ha könyvekről van szó. Amire azt mondja, hogy el kell olvasni, mert jó lesz, annak nekikezdek. Úgyhogy amikor rámtukmálta a Harmonia Caelestist, becsülettel nekiláttam. (Ja igen, az Ördöggörcsöt is elkezdtem a kedvéért, de azt képtelen voltam elolvasni.) És csak nem haladtam és szenvedtem és utáltam. Aztán valaki, akinek megvallottam inkompatibilitásomat, elárulta, hogy csak az eleje ilyen és bátran lapozzak hátra, jó lesz.

És tényleg. Én az elejét nem értem, nem szeretem. Látom a stílust, elegáns, gazdag, vicces, de nincs értelme a szövegnek, nem tudom követni, kiről beszél – elnézést kérek. A második rész, ahol már tényleg róluk van szó, imádatos. Vicces, kedves, elképesztő sztorikkal, a fejembe mászó karakterekkel.

De persze hiába röhögtem hangosan és szipogtam meghatottan időnként miközben élveztem a szavakat, csak nem vagyok teljesen boldog. Esterházy Péter persze férfi, ez biztos. És talán csak azért sikerült ez a könyv annyira borzalmasan szexistára, mert pont ilyenre akarta, hogy felnyissa a népek szemét. Meg azért, mert a történteket egy gyerek, egy hagyományosan szocializált kisfiú szemén keresztül látjuk, hát ő hogy is láthatná másképp.

Akkor sem értem sajnos, hogy láthatja, értékelheti ennyivel többre az apját és az öccsét az anyjánál és a húgánál. Fáj. Azt szeretném, ha nekik is lenne könyvük. De még egy képet sem találtam róluk.

From → feministás, könyv

4 Comments
  1. http://moly.hu/konyvek/esterhazy-peter-a-sziv-segedigei
    ha már a mamájáról van szó (mellesleg a legszebb könyve), amúgy meg tényleg faszalakú az agya, de nem vészesen🙂

  2. desperated_housewife permalink

    Hrabal könyve megvan???
    Vagy a bíbor színű? A kissregény…

    ezek nagyon nem izé alakú aggyal vannak írva

    • semmim sincs, de lassan végigolvasom majd mindet, amit ajánlottatok, köszönöm:)

Leave a Reply

