Skip to content

Halkakas

July 31, 2013

Azt szoktam mondani, szeretem a halat. De ha jobban megvakargatjuk, itthon leginkább csak lazacot és tonhalat eszünk, mert fogalmam nincs, mit kezdjek a magyar halakkal. A Halkakasban tudják.

Hosszasan érleltem magamban ezt a posztot, mert a Halkakas egyszerre elbűvölt és feldühített. Egyrészről el vagyok kényeztetve, ez tény, másrészről pedig meg kell tanulnom viszonyítani. Ezzel töltöttem az elmúlt hetet.

A Halkakas első ránézésre végtelenül vonzó hely. Cuki design, semmi feszengés, nagyon jó fej személyzet, nem túl hosszú étlap és látványosan elégedett vendégek. Délután 5-kor is folyamatosan jöttek az emberek. A környékbeliek láthatóan jól ismerik őket, köszönnek egymásnak, beszélgetés, pacsi. A helyi erők mellett külföldiek is, egyértelműen tetszik nekik a hely.

969248_377610075690446_1315811472_n

Ez a benyomás csak tovább erősödött, amikor leültünk az egyik tulajdonossal, Lévai Zsuzsival beszélgetni. (Egyébként szinte mindig beszélgetek valakivel étterem látogatásnál, séffel, üzletvezetővel és persze a pincéreket is zaklatom. Sok helyes emberrel találkoztam már, de Zsuzsi egyértelműen a top 5 tagja. Elég ránézni az esküvői fotójára.:)) Az a lendület, lelkesedés és ártatlanság, amivel étterem nyitásba vágtak, lehengerlő és szívderítő. Amíg vannak ilyen emberek, bármilyen területen, addig nincs veszve semmi. A nagy kedvesség, közvetlenség és kellemesség azonban meglepő profizmussal és határozottsággal is társul. Különösen imádom, hogy itt egy nő mondja meg, mi a jó és miért hajlandó fizetni a beszállítóknak.  Akik természetesen szinte mind férfiak, bár ez csak a feminista énem miatt érdekes körülmény, jóval fontosabb, hogy mind magyarok. Mert hogy a Halkakas koncepciója teljes egészében magyar halakra épül, amitől tökéletesen egyedivé és nagyon szerethetővé válik.

600639_227866757331446_1104098497_n

Amíg dumáltunk, csak ittunk, szörpöket. A málna csipkebogyó is jó volt, jobb, mint a Big Fishben, de nekem az áztatott gyömbér szörp nyerte el a szívem, nagyon intenzív, mély gyömbér íze volt.  (Nektaria és Csopaki Tamás pince termékek)

Aztán nekikezdtünk enni. Az első fogás, az előételnek számító vegyes hal ízelítő, mint később kiderült, nagyon kemény kezdés volt. Tartalma: pontyropogós, választható halpástétom: busa, harcsa, füstölt harcsa szeletek, bagett. A pontyropogóssal nagyon kell vigyázni, mert irtózatosan nehéz abbahagyni. Egészen kicsi haldarabokról van, amelyeket bebundáztak és olajban kisütöttek. Én ugye nem vagyok az ilyesminek hatalmas híve, de ez nekem jobban ízlett bármelyik rántott cuccnál vagy tempuránál, amit eddig ettem, a Nobut is beleértve.  A halpástétomból mindkettőt kipróbáltuk, az egyik füstöl halból készült, a másik currys volt, értelemszerűen nálam utóbbi volt a favorit. Mindkettő kicsit sós volt, de kenyérrel jól működött, a currys különösen jól sikerült ízhatás szempontjából. Meg nem mondtam volna, hogy melyik a busa és melyik a harcsa, nekem még a hal íz sem volt igazán domináns. A füstölt harcsa finom volt, de nem tett rám akkora hatást. A bagett ránézésre nem tetszett, de sokkal-sokkal jobb volt, mint ahogy kinézett, mondjuk engem inkább jó minőségű zsúrkenyérre emlékeztetett, nem volt igazán jellegzetes bagett. (Érthető, mint kiderült, Marmorstein, kovászos.) Ez a tál egy lánynak 990 forintért tökéletes étkezés, bármely napszakban. Én talán kicsit több zöldséget még elviselnék bele, hasábra vágott uborkát és sárgarépát, esetleg zellert, az olyan jó a mártogatáshoz. Bevallom, annyira belemerültünk az evésbe, hogy elfelejtettük lefotózni. Köleses sört ittunk hozzá, eszméletlen finom.

Ezek után hatalmas reményekkel vártuk a következő fogást, különös tekintettel a hal gyrosra, amire Zsuzsi azt mondta, hogy arra a legbüszkébbek és az az egyik legnépszerűbb fogásuk. Előre el kell mondanom, hogy bár szoktam gyrost enni, de nekem az pont olyan last minute gyorskaja, mint a többi, nem látok benne különösebb minőséget. Valószínűleg ezért is ért meglepetésként, amikor a Halkakas gyrosról kiderült, hogy tényleg olyan, mint egy jobbfajta gyros. Enyhe hal íz, de különben a megszokott fűszerezés, jól lepirítva, a szokásos körettel. Tulajdonképpen értem én, hogy miért ez a legnépszerűbb, de maradjunk annyiban, hogy én ezt a fogást nem tudom értékelni. Hozzáteszem, hogy a sült krumpli zseniális volt, imádtam. Az ár-érték arány is kellemes, egy harcsa gyros 990 forint, a gyros tál 1600.

IMG_20130723_184107

A másik fogás egy Cézár saláta volt, ugyanazzal a füstölt harcsával, amit már az előételben is kóstoltunk. Ezzel volt a legtöbb bajom, a salátát nem frissen vágták fel, a sajt kommersz volt, a szósz pedig túlságosan fokhagymás. Ennek az egy fogásnak még az ár-érték arányát is megkérdőjelezem, 1500 forintért nekem ez kevés.

IMG_20130723_184114

A végére még kértem egy barackos-túrós rétest, korrekt volt. Egyértelműen friss, házias, talán a túrót csinálhatták volna egy kicsit nedvesebbre, de még így is messze jobbak volt, mint a The Cake Shop barackos-túrós pitéje.

Nehezen dolgoztam fel, hogy ilyen ambivalensre sikerült az élmény, de az az érzésem, hogy velem, az én elvárásaimmal volt a gond. Egyrészt a Big Fish és a Nobu után mentünk, azokhoz viszonyítottam. Nem lehet. Más a koncepció, a célcsoport, a stílus és főleg az árak is. Hiába nagyon népszerű egy fogás a vendégek körében, attól még az nem biztos, hogy gasztronómiai szempontból is jó.  És ez sem baj, az is elég egy fogás létjogosultságához, hogy az emberek szeretik, nem kell nekem is. Én majd eszem halropogóst, mert azért biztosan visszamegyünk és az egész sült halakat is ki fogom próbálni.

From → kaja

3 Comments
  1. halburger! meg az, amihez grillzöldséget adnak!

Trackbacks & Pingbacks

  1. Halak megint | Vaslédi

Leave a Reply

