Skip to content

A méhek titkos élete

June 1, 2013

Egykönyves szerző – mondják ostobán, mintha egyetlen sikeres, jó könyv nem is lehetne elég. Ok, talán egyetlen könyvből nem lehet megélni, de a dicsőség, a jóság, amit emberek millióinak az életébe hozott, az nem számít?

Még a Vaslédi legelején meséltem Daniel Masonről, aki egy elképesztően zseniális könyvet írt huszonpár évesen, miközben orvosnak tanult. Úgy tűnik, azóta nem támadt kedve másodikhoz A zongorahangoló után, de még van sok ideje, remélem, eszébe jut valami izgi.

Aztán ott van az a csaj, aki végigfőzte Julia Child szakácskönyvét egy év alatt, a blogjából könyv lett, meg film is, de azóta se írt semmi ütőset. Vagy Laura Weisberger, aki 23 évesen lett világhírű Az ördög Prádát visellel, és mennyire író akart lenni, de egyelőre nem úgy tűnik. És még sorolhatnék egy rakás embert, de én egyiküket sem tartom attól kevesebbre, hogy csak egyszer sikerült nekik eddig.

Sue Monk Kidd is elsőre beletrafált A méhek titkos életével és ugyan volt utána másik könyve, meg is jelent magyarul, de képtelen vagyok felidézni, miről szólt. A méhek titkos életét viszont sokszor elolvastam már és nagyon vártam a filmet is.

secretlifefanning

Nekem való: félárva, meg nem értett tizenéves lány, aki elszökik otthonról és fehérként egy csupa fekete nőből álló házban talál menedéket. Van benne minimális szerelem is, de a lényeg a női kapcsolatokban rejlik. És hiába Lily a főszereplő elvileg, de a fekete csajok rendesen eluralják a sztorit.

The-Secret-Life-Of-Bees-the-secret-life-of-bees-5783825-465-300

Szerintem így van ez a filmben is. Dakota Fanning persze jó, nem tud rossz lenni, de nekem a három nővér jelenléte sokkal több, nagyobb. Eleve szeretem Queen Latifah-t, Sophie Okonedo sem a lottón  nyerte az Oscarját, Alicia Keys meg a legnagyobb meglepetés. Annyira szép afroval, hogy nagyon. És persze Jennifer Hudson is klassz, főleg, amikor palacsinta sütés közben rázza a seggét és énekel.:) És bár negatív szerepben, de benne van Paul Bettany is, sztem jól is csinálja.

beesCast

A nagyon rajongásom ellenére azt hiszem, a film nem lett igazán jó. Nehezen tudom elképzelni, hogy azoknak is eleget mondjon, akik nem olvasták és szerették a könyvet, nyilván a rendező sem tudodd objektív maradni. Nekem így is csodás élmény, már többször megnéztem, de kicsit sajnálom, hogy másoknak talán nem.

Úgyhogy olvassátok el a könyvet is!:) Bár kapni nem nagyon lehet sajnos, láthatóan, aki megvette, nem adja el.

From → film, könyv

Leave a Comment

Leave a Reply

