Skip to content

Jurassic 3D

May 2, 2013
428590_536482939741905_1146323014_n

Nem tudom, hogy történhetett, de én a Jurassic park egyik részét sem láttam annak idején, pedig mekkora hájp volt. Most, hogy megnéztem a 3D-s változatot, rájöttem, hogy a szimpla életösztön működött bennem, egyszerűen éreztem, hogy ez nekem nem lenne jó. És tényleg.

Ott kezdődik, hogy én valójában nem szeretem a katasztrófa filmeket. Eléggé kikészülök a vulkános, földrengéses, szökőáras, atombombás, stb. dolgoktól, utána napokig azon kattog az agyam, hogyan lehetett volna megmenekülni. Kivéve, ha annyira irreális a sztori, mint a Holnaputánban, ami az egyik kedvencem, legalább ötször láttam már, de ott elég konkrét megoldásokat is szállítanak. És ugye Emerich olyan, mint a pizza és a szex, ha rossz, akkor is jó. Még a 2012-t is élveztem.

A katasztrófákon kívül a dínókért sem rajongok. Nyilván támogattam gyermekeimet az őskorral kapcsolatos ismeretszerzés területén, de annyira hidegen hagynak több millió évvel ezelőtt élt ronda izék, hogy csak na. És bevallom, Spielberg is rohadtul tud idegesíteni. Kb. a filmjei fele után úgy állok fel, hogy undorító káromkodásokkal illetem a szegény Spielberg mamát, amiért a világra szabadította ezt a közönséges, ízléstelen manipulátort. A filmjei másik felét (pl. Indiana Jones első három része + Bíborszín) meg imádom és többször is megnézem.

Nnna, de 3D, családi program, a legkisebbnek is megmutattuk még itthon a filmet, mert valószínű volt, hogy ha csak a moziban találkozik vele, visítozni fog, és tényleg, így ezt letudtuk itthon, privátban. Tulajdonképpen elég jó hangulatban ültem be a moziba, hogy majd jól szórakozom. Az elején tényleg sokat röhögtem, a kilencvenes évek ruhái elképesztően viccesek voltak. Aztán jött Jeff Goldblum, na az is mókás volt.

Azt hiszem, ott kezdett el rohadtul idegesíteni, amikor előkerültek a gyerekek. Valahogy az ilyen típusú amerikai filmekben a gyerekek társadalmi státusztól függetlenül segghülye, elkényeztetett kis férgek, akikel kapcsolatban az egyetlen elfogadható megoldás azt lenne a történetben, ha jól beleesnének a vulkánba, megfulladnának vagy megenné őket a szörny. Hogy a nézők lássák, aki hülye, az meghal. De persze mindig megmenekülnek a kis rohadékok és ez mélységesen sérti az igazságérzetemet. Főleg, amikor még valami aránylag értelmes felnőtt fel is áldozza magát értük és azért kényszerül erre, mert hiába tiltott meg valakit a csekély értelműeknek, azok csakazértis megtették. Itt utalnék vissza a Holnaputánra, amiben a túlkoros Jake Gyllenhaal példaértékűen betartja tudós édesapja minden utasítását.

A tudálékoskodó, akadékoskodó, nem engedelmeskedő kiskorúakon kívül még a nevetséges fordulatok és a dínók hangja is eléggé felhúzott, de szerencsére időről-időre megjelent a képen a sérült és félmeztelen Jeff Goldblum, akinek annyira fájt a lába, hogy képtelen volt begombolni az ingét. És ráadásul még igaza is volt mindenben és ő mondta a legjobb poénokat.

A lényeg az, hogy aki szereti az ilyen filmeket, főleg ha a Jurassic parkhoz szentimentális emlékek kötik, az menjen és nézze meg, jól fog mulatni. Aki meg csak elkíséri szeretteit, az röhöghet a tüdőig felhúzott nadrágokon és élvezheti Jeff félmeztelen testét.

JeffGoldblum07

From → film, pasi

Leave a Comment

Leave a Reply

