Skip to content

Franciák

April 23, 2013

Azt hiszem, az amerikai filmek egyfajta addikciót okoznak egy idő után, talán konkrét személyiségtorzulást is. Ezzel és a gyenge francia tudásommal magyarázom, hogy miért nem nézek több francia filmet. Pedig majdnem mindet szerettem, amit az utóbbi időben láttam. Na jó, nem is volt olyan kevés.

Kezdjük a legkedvencebb kedvencemmel, ami amerikai változatban valószínűleg elviselhetetlen lenne. Az angol címe Baby Love, eredetiben Comme Les Autres és jé, van magyar címe is, Meleg helyzet, pfüü, de szellemes. Két meleg pasiról szól, akik azon gondolkodnak, hogy gyereket vállalnak. Már kétszer láttam és nem tudok vele betelni, annyira kedves, romantikus, tök jókat tudok rajta sírni. És persze mindkét pasi atomjó. SPOILER! Jó a vége.:)

2736

Asszem, Efes miatt néztem meg a Father of My Childrent, franciául La pere des mes enfants, na az konkrétan szívszakasztó volt. Gyönyörűen fényképezve, alap, tökéletes gyerekszereplők, és tudtam, mi történik, mégis nehéz volt. Itt még sírni sem tudtam, ez már messzebb van annál a szomorúság skálán. Ettől függetlenül jó volt, egyrészt mert brutálisan őszinte, de azért esztétikus, másrészt pedig utána olyan jó, hogy ez nem velem történt. És imádtam a főszereplő csajt, nagyon kemény volt. SPOILER! Aránylag váratlanul öngyilkos lesz a filmproducer férje, a sztori egy megtörtént eset alapján készült.

78012815_o

A fűszeres fia, Le fils d’epicier nem tudom, hogy jött a képbe, talán Provance miatt. Francia road movie, a srác hazamegy vidékre, hogy öreg édesapja bolt autóját vezetgesse körbe a környéken. Nyilván gyönyörű a környék, a történet semmi, de semmi izgalmas, csordogál, ahogy kell. Azt hiszem, azért szerettem, mert olyasmit mutatott, amit kevéssé ismerek és megint csak azt tudom ismételni, hogy esztétikusan volt igazi. Itt még csak spoiler sincs.:)

le-fils-de-l-epicier

Aztán volt a First Day of The Rest of Your Life, Le premier jour du reste de ta vie, az is igen jól sikerült. Egy háromgyerekes családról szól, apa taxisofőr, anya épp visszatér a munka világába, höhö, a gyerekek már nagyon, sokat veszekednek, de azért mindenki szereti a másikat, csak nem a legmegfelelőbb módon. A végén van egy kis ütés a sztoriban, az nagyon tetszett, ahogy azt kezelték.

Természetesen láttam a Intouchables-t is, azóta már jó sokszor megnéztem a táncolós jelenetet, egyszerűen imádom Omar Sy-t és amikor a héten megnéztük a The Sessions-t, megint eszembe jutott. Mert a The Sessions is lehetett volna jó film, de nagyon gyenge, manipulatív szar, hiába jó benne minden szereplő, a forgatókönyv és a rendezés, meg a zene agyonüti. Az Intouchables is nyomorékos sztori, szintén létező emberekről, még szex sincs benne igazán (sajnos), és nagy izé se a végén, mégis összehasonlíthatatlanul jobb. A franciáknál kiderül, hogy milyenek ezek az emberek, minden szereplőről maradt bennem egy kép, az amerikaiaknál meg csak higgyük el, hogy a mozdulni sem tudó csávó jó fej, mert miközben szexista szarságokat beszél nyálas vonószene szól. Azért hozzáteszem, hogy Omar Sy karaktere a valóságban természetesen messze nem annyira vonzó, mint a filmen, szóval a franciák is szeretnek néha szépíteni, de ezt csak helyeselni tudom jelen esetben. Itt sincs spoiler, mert semmi extra nem történik, megismerkednek, csinálnak dolgokat, jellemfejlődnek, elválnak. Két férfi, az egyik egy külvárosi szerencsétlen gyönyörű testtel, a másik meg egy gazdag szerencsétlen szinte test nélkül.

Megint egy szomorú jön, bocs, de legalább szex van benne. Nemrég rádöbbentem, mennyire szeretem Kristin Scott Thomast és rákerestem a filmjeire, meg a válás is aktuális téma volt, így jött a Partir. Egyébként Kristin is a válása után csinálta a filmet, amikor elhagyta három gyereke apját egy nála 15 évvel fiatalabb pasiért, akit persze utána szintén kidobott. Kemény csaj. A film is válásról szól, francia kisváros, orvos férj, újra dolgozni kezdő anya és egy büntetett előéletű spanyol vendégmunkás. Kicsit szkeptikus voltam, hogy fogom én ezt elhinni, de megint csak nem hazudtak és működött. Ez aztán a tökéletes vegyi kompatibilitás, a végletekig elvíve. Szerintem nem éri meg, de nagyon jó volt átélni. És végre volt sok szex.:)

p1

A 6-dik emeleti hölgyek, Les femmes du 6eme etage viszont színtiszta mulatság. Van benne ugyan társadalmi mondanivaló, de csak egy icipici. Különben meg egy kis szerelem a hatvanas évek Párizsában egy bankár és egy spanyol takarítónő között. Sok viccel, az kell.

les-femmes-du-6e-etage-bande-annonce-10375334kovmz

A végére a legfrissebb, Little White Lies, Les petits mouchoirs az isteni Marionnal és Canet író-rendezőként. Elképesztő a forgatókönyv, mennyire képes lekötni 2,5 órán keresztül, ennyi embert értelmesen összekötni és a néha börleszkszerűen vicces, néha meg drámai jeleneteken belerendezni a történetbe. Marion gyönyörű és kemény, sokat lehet rajta röhögni és a végén sírni is. És a zenész csávó mennyire dögös már?

download

Még itt várnak: Pour Elle Diane Krugerrel, Un conte de Noel benne Deneuve-vel és a Monsieur Lazhar, ez kanadai.

From → film

9 Comments
  1. Lappa permalink

    nagyon jónak tűnnek ezek a filmek, köszi, megnézem, hogy megtalálom-e valahol és kivételesen lehet, hogy filmet nézek🙂

  2. egyet kihagytam, mert azt nem itthon láttam, hanem moziban. az is Diane Kruger és Ludivine Sagnier: http://www.imdb.com/title/tt1576450/ Egy testvárpárról szól, az egyikük furcsa, mondhatni fogyatékos, a másik meg titkárnő, szóval neki se könnyű. Meghal az anyukájuk és a titkárnőnek haza kell menni, a másik meg folyton hülyeségeket csinál. Szépen fotózva, nem akar sokat mondani és mindkét csaj atomjó benne.

  3. ja, és a francia túlvilágos filmsorozatot se mondtam, az is érdekes, bár azért engem a végére már nagyon idegesített: http://www.imdb.com/title/tt2521668/?ref_=sr_2 ez fent van a youtube-on is, mind a 8 rész

  4. Meg par film amit erdemes:
    – Un heureux événement (remek origo kritika: http://www.origo.hu/filmklub/blog/kritika/20120308-a-legszebb-dolog-kritika-louise-bourgoin-remi-bezancon-un.html )
    – Monsieur Lazhar ( http://www.imdb.com/title/tt2011971/?ref_=fn_al_tt_1 ), kanadai francia, fel pont?
    – Le nom des gens ( http://www.imdb.com/title/tt1646974/ )

    Igy nagyon hirtelen.

    • Szia Tamás, igen-igen és azt a Louise lányt nagyon szeretem, meg fogom nézni a szülős sztorit. A Lazhar bácsi már itt várakozik, a Le nom des gens viszont teljesen új infó, utánanézek, köszi!

  5. szintén kristin scott thomas: az ‘oly sokáig szerettelek’ megvolt? bár nincs benne szex, de szépen, lassan adagolva van dráma. ütős. és csak beszélgetnek, jönnek-mennek, szinte semmi sem történik benne. csak ülsz és nyelsz.

  6. szerintem merd. legyen kéznél egy váll, amin pityereghetsz, de megnézni mindenképpen érdemes. szerintem.

Leave a Reply

