Skip to content

Futócipő tesztelő – Asics Gel Excel 33

March 29, 2013
statement_homepagebanner451x241

Nem könnyű bevallani, de az eddigi 6 évnyi futást egy gagyi cipőben csináltam végig. És persze nem értettem, hogy miért nem haladok előre egy bizonyos határon túl. Úgy éreztem, nem vagyok én igazi futó, nem jár nekem több. Kár volt.

Mert ha nem vagyok ilyen gyagya, már évekkel ezelőtt körülnézek a piacon és felfedezem, micsoda csodák léteznek. Például ugye az Asics. Messziről csodáltam én már régen, meg van néhány futópólóm, nadrágom és egyebek (turi ofkoz) a márkától, de azokat is inkább csak menőzésből vettem, szégyen reám. A cipőket hanyagoltam és nagyon ostobaság volt, na, beismerem.

Az Asics cipőivel az egyik bajom az volt, már amennyit láttam belőlük, hogy olyan futócipősek, fehér vagy szürke alapon hülye minták, még mindig nem bírom ezt a típust. De az utóbbi évek trendjeit követve az Asics is nagyot változott minden tekintetben (már ilyenek is vannak). És hálistennek a forgalmazót is sikerült rábeszélni, hogy ne a hagyományos csúcskategóriás modellt próbálhassam ki, hanem amit Guttmann Zoli javasolt.

Gel Excel 33 már a designnál jól kezdődik és még ráadásul természetes futáshoz találták ki. Azért persze eléggé más érzés, mint az Inov 8, de fincsi. Hosszasan gondolkodtam, de még mindig a legjobb hasonlatnak a kesztyűt érzem. Az Asics Gel Excelt felvenni, olyan, mintha egy nagyon puha, jól illő kesztyű lenne a lábadon. Mindenhol körbe van párnázva, sehol nem nyom, az én lábamra annyira illik, hogy szinte élőnek érezni, mintha idomulna. Márpedig az én lábam ugye, a méretei és sajátosságai miatt egy elég problémás darab.

Nyilván pont ilyen kényelmes is futni benne, mint amilyen jó érzés felvenni. Komolyan, nekem megdöbbentő, hogy a lábujjaimnak konfortérzete van mozgás közben. A forgalmazó figyelmeztetett, hogy a Gel Excell figyelmet és szoktatást igényel az elején, mivel természetes futáshoz fejlesztett cipő, de mivel én addigra már teljesen ráálltam az Inov 8-re, semmi nehézséget nem okozott. Simán csak felvettem és futottam benne. Nagyon szubjektíven egyfajta átmeneti cipőnek érzem a hagyományos és a minimalisták között, olyasminek, ami jó lehet kezdőknek, Zsot idézve: “egy egészségesebb futóstílus kialakításához”.

Nem a legolcsóbb darab (35e), de szerintem megéri a befektetést, különösen, ha valakinek érzékeny a lába. Én biztos, hogy használni fogom továbbra is, mivel jól néz ki, akár utcára is.

Nem csak én szerettem bele.:)

Asics-Gel-Excel-33-M-02

From → futás

Leave a Reply

