Skip to content

Futócipő tesztelő, 2. rész – Adidas Energy Boost

March 20, 2013
boost1

Kicsit összetorlódtak a cipők, ezért a hosszabb szünet, de most már jönnek majd szép sorjában. Az Adidas ugyan aránylag gyors volt, de személyes okok miatt erősen elhúzódott az ismerkedési szakasz. Mostanra azonban igen jól összebarátkoztunk.

Nem tudom, hogy lehetséges, de bizonyos futócipőket nem érzek igazán kényelmesnek, aztán futás közben mégis jól működnek. Az Adidas Energy Boost pont az ellentéte volt, ugyanis első pillanattól kezdve imádtam, ahogy beledugtam a lábam. Komolyan mondom, ez a világ egyik legkényelmesebb cipője, egész nap lehet benne gyalogolni, állni és mégis jó érzés. Ráadásul szerintem elképesztően dögösen is néz ki.


adidas-boost2

Futni viszont nem tudtam benne rögtön. Az én hibám persze. Egyrészt olyan bazi széles a lábfejem, hogy sokszor csak a fiúcipők jók rám, másrészt magas a rüsztöm. Harmadrészt meg tele vagyok szenzoros problémákkal. A Boost felsőrésze egy búvárcipőkre emlékeztető anyagból készült, ami mondhatni rácuppan az ember lábára. Ha a leglazábbra van fűzve, akkor sem fogsz kilépni belőle, olyan klasszul simul és meglepő módon tart is rendesen. Lazán viszont futni semmiképpen sem lehet benne, ahhoz meg kell húzni. Első alkalommal viszont ennek hatására annyira szorította a lábamat, hogy 5 perc után jajgatva próbáltam letépni magamról és lehetetlenség volt a futáshoz szükséges tartást és a lazaságot összeegyeztetni. Az angol nyelvű oldalon mondják is, hogy a hagyományos érzéshez fél számmal nagyobb kell, haha, az enyém már így is 42-es és nem a hosszával volt a gond. A magyar oldalon miért nincsenek fent a cipő adatai, vajh?

Nyilván nem hagytam annyiban, kb. két hétig csak utcára hordtam. Mivel ugye zseniálisan trendi, ez nem okozott gondott: tartottam benne tréninget farmerrel és zakóval, voltam bulizni fényes gatyában és hétvégén is rengeteget viseltem. A hordásnak köszönhetően érezhetően kitágult a felsőrész és a héten végre el mertem benne indulni futni is. És jó volt, annyira jó volt!

A talpát alkotó fehér, ruganyos anyag (tilos kimondanom, hogy hungarocellre hasonlít:)) tényleg működik, olyasmi érzés, mintha a cipődbe építették volna a rekortánt. Csak jobb, mert nekem a szigeten mindig olyan érzésem van, mintha belesüppednék kicsit, ez meg elképesztően ruganyos. Bár aránylag vastagnak látszik, a sarok és az orr-rész közötti különbség nem nagy, tehát ebből a szempontból a minimalista trendben illeszkedik, azt hiszem. Megdöbbentően könnyű és bár a talp rész aránylag széles, ez egyáltalán nem zavaró, nem botlottam miatta egyszer sem, pedig eléggé tudok bénázni. Ha már sikerült a felsőrészt megszokni és jól be van fűzve, nagyon stabil, nem teljesen sima terepen (sár, hó, ágak – Liget füves rész) is biztonságos. Valódi terepen még nem teszteltem, ugyan két hete futottam 16 kilométert a Terepre, tyúkokkal az erdőben, de ott még nem mertem felvenni, még szorított.

adidas-boost-inside-3

Az eddigiek alapján egyetlen dologgal vagyok kicsit elégedetlen. Bár a fűző egyszerűen húzható-lazítható, viszont aránylag könnyen ki is kötődik az anyaga miatt. Tudom, duplacsomó.:)

From → futás

One Comment

Trackbacks & Pingbacks

  1. Futócipő teszt összegzés | Vaslédi

Leave a Reply

