Skip to content

Futócipő tesztelős 1. Inov 8

February 17, 2013
195GY6__31493.1345056247.1280.1280

Szeretek tesztelni, mert ilyenkor rákényszerülök, hogy többet tudjak meg a termékről, a folyamatról – tanulok belőle, na. Most épp a futócipőkről, ha minden jól megy, a piac szinte összes márkáját kipróbálom. Az elején rögtön belecsaptam a lecsóba egy minimalista darabbal.

Amikor kitaláltam, hogy futócipő tesztelő cikket fogok írni, még fogalmam nem volt a minimalista cipőkről vagy a természetes futásról. Zso, az Ökofutásról már próbálta magyarázni, előre kell helyezni a testsúlyod a lábfejedre, mert az jó lesz, de nem fogtam.

Rögtön az első találkozón előkerült a téma és igen rövid idő múlva egy Inov 8 cipővel a bringáskosaramban tekertem haza. Egyrészről nagyon örültem, másrészt be is voltam pánikolva rendesen, mert hol vagyok én ehhez, ez valami komoly dolog. És persze olvastam, hallottam a horror sztorikat, hogy így állt be a lába, úgy gyulladt be az akármije. Nyilván mert hülyék voltak és nem tartották be az ajánlott szabályokat, de ez mondjuk rám sem annyira jellemző.

H-Inov-8-5050973406-Zoom

Most, hogy már lehúztunk együtt több mint 5 hetet, egyértelmű a szerelem. Kezdjük azzal, hogy milyen szép. Bár ez sokaknak nyilván nem tényező, számos futócipőt annyira rondának találok, hogy ha fizetnének, akkor se venném fel, nem érdekel, mennyire jó. Nem vagyok ezzel egyedül, engem a cipő hívogasson, csábítson a futásra, ne taszítson. Ez sárga-zöld-piros modell annyira szép, hogy indulás előtt szeretném megpuszilgatni a kis csillagjait, sokkal könnyebb elindulni benne. Simán elég menő utcai viseléshez is.

photo

pirosban is szép:)

Futni benne megint csak csodás, nagyon könnyű, nagyon jó szabású, jól fogja a lábat, biztonságos érzés. Kisebb kell belőle a szokásos méretnél, de mivel másképp érkezem benne a földre, egyáltalán nem szorít. Pedig nekem aztán elég nagy minden irányban a lábam. Nem csúszik, futottam már benne hóban is, nem ázott be jobban, mint a hagyományos, vastagabb talpú cipőm (ami egyébként egy Nike).

Nagyjából betartottam a hozzá adott tájékoztatóban javasolt ütemtervet. Az első hetekben csak tizenpárc perceket lehetett benne futni, ezért akkor még csak betonon toltam. Elindultam, lenyomtam, amit prosi mondott, aztán feljöttem gyorsan, cipőt váltottam és folytattam a másikban, tartottam az 50-60 perceket hetente 3x.

Már betonon látszott, hogy tényleg jóval könnyebb benne futni, tisztára gazellának éreztem magam. Aztán az első alkalommal, amikor már átfutottam a ligetbe (ez a húszperces körnél volt), kiderült, hogy füvön, talajon még sokkal-sokkal jobb. Az elején nem vittem túlzásba a nyújtásokat, pedig ez is igen javasolt, fájt is a vádlim rendesen, még szerencse, hogy volt itthon Allga San, elég volt egyszer bekenni, rögtön megszűnt. Kb. a 4. alkalommal (amikor ujjatlanban futottam februárban:)) kicsit túlhúztam magam, maradt még idő rendesen befejezni és onnantól, láss csodát, semmi fájdalom. Höh, mit tudnak ezek, mi?:)

Aztán valahol 6. alkalomnál, amikor még mindig csak 20 perc lett volna az ajánlat, be is dühödtem, pedig hó volt. Dehogy futok vissza megint a betonon cipőt cserélni, lesz, ami lesz, megyek ebben 40 percet. A szabályszegésért cserébe utána letoltam egy húszperces gyógytornát és nem lett semmi bajom. Azóta már volt egy 50 és egy 55 perc, nagyon jó, nagyon élvezetes.

A technikából adódóan gyorsabban fut az ember, jobb időket, de nehezebb kontrollálni, többször előfordul, hogy bele kell sétálnom, mert kifogy a levegőm. Könnyebb zenére futni, nem mintha ez cél lenne, de jó érzés. A beton ebben sem a barátom, hiába nem a sarkam csapódik és rázkódik az egész vázszerkezet, a talpam sem rajong érte. Direkt Zso kedvéért az utóbbi három alkalommal felfutottam a ligeti nagy dombra, hogy milyen. Hóban is elég stabil, kicsit előrehajolva, aprókat lépve, szaporázva jöttem lefelé. Nyilván semmi kő, gyökér vagy bokáig érő sár nem volt, mint terepen szokás. Az eddig 5 hét alapján ennyit tudok, de biztos nem hagyjuk el egymást a kis cukival.

From → futás

One Comment

Trackbacks & Pingbacks

  1. Futócipő teszt összegzés | Vaslédi

Leave a Reply

