Skip to content

Sherlock sokadszor

February 16, 2013
serie-elementary

Nyilván nem véletlen, hogy az első pillanattól vonzódtam Sherlock Holmes-hoz. Okossága mellett pont a viselkedése, a modora volt az, amiért annyira irigyeltem. Mert megengedhette magának, hogy mindig csak azt tegye meg, aminek értelme volt. Még a sokadik lenyúzott bőr is tud érdekes lenni.

Azt hiszem, az összes Sherlock Holmes történetet olvastam és el nem múlóan csodáltam a fickót. Doyle bácsi írói stílusát, a sztorik idiotizmusát és a kor hangulatát már nem annyira bírtam, de végül is ezek nélkül Sherlock sem lenne, úgyhogy muszáj elviselni.

Elképesztőnek tartom, hogy bizonyos idegrendszeri sajátosságok, mint az autizmus is, sokkal-sokkal az első valódi diagnózis előtt már részei voltak a köztudatnak és az irodalomnak. A tüneteket produkáló híres emberek persze mind a spektrum szélén taposták a vizet, mint Joseph Bell is, aki Doyle egyetemi tanára volt és akinek az eredeti Sherlock személyiségét köszönhetjük.

Doyle fent említett hiányosságai miatt azok a filmes feldolgozások, amelyek túlságosan ragaszkodtak az eredetihez, nekem nem jöttek be. De Sherlock okosabb testvére például több szempontból is emlékezetes volt.


Aztán jött House, ami szerintem az egyik legihletettebb feldolgozása a legendának, sokáig nagyon bírtam, de az utolsó szezon már sok volt. A siker egyik kulcsa egyébként Watson személye, nélküle nem elég érdekes. És Wilson nagyon jó volt.

Az új brit sorozatban persze nem lényegtelen Cumberbatch halvérű pimaszsága, de Martin Freeman ártatlan szexisége nélkül sokkal kevésbé lenne hatásos. A mozifilmet pedig hagyjuk, nem érdemes rá szót vesztegetni, utáltam, nagyon.

Sherlock

Az Elementary kicsit túl közel volt az előzményekhez és amikor először belenéztem, nem jött be. Aztán többen is rábeszéltek és nagyon megkedveltem. Ezúttal sem Sherlock a kedvencem, Jonny Lee Miller figurája nem igazán áll össze nekem. Minden eddiginél több tikkel, testi furcsasággal játsza Sherlockot, aki a nagyon nyilvánvaló problémái ellenére azért ki van gyúrva és varrva? Na nem.

Watson, azaz Lucy Liu viszont jó. Persze fontos, hogy végre egy nő, de mintha lenne valami mélysége is. És Lucy annyira szép, hogy már azért megéri, hogy az ember nézegesse az arcát. Persze megint elég jók a ruhái is, valahogy, nyilván nem véletlen. Hozzák a trendeket, de hordhatóan és persze Lucy testi sajátosságaira szabva. Sok miniszoknya, laza pólók, kardigánok, nagyon magassarkú cipők. Meg futócuccok, mert fut is a szentem. Sherlock öltözködése is érdekes, bár vonzónak nem nevezném, de van benne valami őszinte spontaneitás, ami szokatlan. Szóval szerintem érdemes nézni, mindjárt le is tolunk két részt.:)

Lucy-Liu---Elementary-Set-Photos-04-560x639

Elementary-Shoe-Boots-Lucy-Liu-Buckles (1)

20120828-lucy-liu

From → film, könyv, tévé

7 Comments
  1. pedig szerintem vicces a mozifilm, nagyon jót tesz sherlocknak, hogy nem veszi komolyan magát. a sztorikban sose értettem, hogy hogy tudja előadni fapofával a “watson, sáros az inge bal oldala, tehát csakis fogorvosnál lehetett délután négykor”-dolgokat

    a britet meg már sokadszorra határozom el, hogy újrapróbálom, de az első részben volt egy nagyon idegesítő hiba, úgyhogy meg vagyok sértődve🙂

    az miért nem áll össze, h sherlock ki van gyúrva? pont az a típusú csávó, hogy ha a fejébe veszi, hogy edzés van, akkor edzés van.

  2. az edzés és a sixpack kapcsolatban vannak egymással, de nem feltétlen következmény szinten:) akinek sixpackje van, az az egészségesnél jóval többet törődik a külsejével. ez a Sherlock persze lehetne ilyen, hogy tökéletes legyen ne csak az esze, de a teste is, de semmi nyomát nem találtam eddig ilyen utalásnak. a ruházkodása meg ugye szintén elég távolt van a tökéletességre való törekvéstől:) ez a Sherlock funkcionalistának tűnik, ami jellemző autista vonás, mert hogy ez a logikus. nem a sixpack.

  3. Nagy kedvencem a film is, meg a brit Sherlock is, így az Elementary több tekintetben is a megtűrt kategória nálam. A Holmes személyiségéről alkotott koncepció mindkét említett műben sokkal jobban bejön, nem beszélve a Sherlock-Watson “chemistryről”. Itt egyszerűen nem passzol, és nem, nem azért mert LL nő – szerintem kifejezetten van fantázia ebben a húzásban, hogy Joan legyen Johnból -, hanem mert vérszegény karaktert írtak egy vérszegény színésznőnek. És ezt a ruhák sem tudják megmenteni (mint tudjuk, ehhez nincs is szemem🙂 ).

    A sixpack+tetkó totál baki szerintem, ha már így feljött, ebben a Sherlockban semmi nem támasztja alá sem a testtudat létét, sem az esztétikum iránti legkisebb érdeklődést. Volt egy rész, amiben Watson guggoltatja, hogy serkentse a mentális fókuszt. Ha sickpacket csinált volna magának, minimum hogy már a beájulás előtt felpörgeti magát bármilyen testmozgással, és nem W jön a mentő ötlettel.

    • na, legalább a sixpack-tetkó vonalon egyetértünk:) a britben tényleg jobban meg vannak írva a főszereplők (de ugye más a célcsoport erősen) és van ugye mrs. nemtomki, őt is bírom. ott a technikai sugalmazások erőltetését nem szeretem és a moriartyhoz való ragaszkodást. moriarty egy röhej volt már a könyvekben is, most meg főleg. az Elementaryban nagyon bejött a sorozatgyilkosos részben, amikor jött a profiler és holmes őrjöngött, hogy ezek mind önző, egoista kóklerek, mármint az fbi-sok, akik az unalmas, tehetségtelen gyilkosokből izgalmas szörnyetegeket csinálnak, csak hogy a média odafigyeljen rájuk. so true.

  4. háát, engem nem győztetek meg egyelőre🙂
    főleg a múltheti rész után, watson ésaz önvédelem, nekem ez passzol.

    és ki kell beszélnem magamból sajnos, hogy a sherlock pilotban a rózsaszín bőrönd végtelenül nem logikus, és azon múlik az egész ügy, és ez nemmenő

    • nem baj, Juli, nézheted úgy, mint eddig, nem bántunk érte:) a botos cucc tényleg illett a buliba. most viszont, hogy SPOILEEEEEEEEEEEER! Holmes elkezdett jobb fej lenni, rögtön nekikezdtem aggódni, hogy fognak ebből kijönni. ugyanez ment ugye a House-ban is, House köcsög, mindenki utálja, történik valami, House emberibb lesz, mindenki unatkozik, megint köcsöggé kell tenni. bár simán lehet, hogy az Elementarynál nem lesz ez ennyire lényeges, azért a két sorozat minősége nem pont ugyanazon a szinten van, lássuk be.

      • jaja, ez egy picit engem is aggaszt.

        közben viszont elképesztően örülök, hogy így derült ki, és nem úgy, hogy fél évadig titok, aztán holmes megtudja, és mi tudjuk, hogy tudja, de watson nem, és Bizalmatlanság, Dráma, Könnyek!

        szóval ennek úgy örülök, hogy így szépen megbeszélték, mint a felnőtt emberek.

Leave a Reply

