Skip to content

Barátom a cukkini

February 12, 2013
oliviergrendin

Utálom a diéta szót, annyi ostobaság és agresszió rakódott rá, hogy nehéz kimondani vagy rágondolni negatív érzelmek nélkül. De az evéssel muszáj foglalkozni, szoktam is és vannak ezzel kapcsolatban elveim. Mert azok nekem mindennel kapcsolatban vannak.

Az elv baromi egyszerű, kevés finomított izé, sok itthon készült cucc, kevés cukor, gabona, hús, sok zöldség és gyümölcs. A zsírral semmi bajunk, körülbelüli családi egyetértés mutatkozik az elvek mentén.

(fotó: oliviergendrin via flickr)

Elméleti szinten a gyerek is tudja, hogy mi egészséges, de gyakorlatban viszont nagyon kevés zöldséget hajlandó megenni. A sárgarépát a színe miatt elég nehéz elrejteni, ezért lett titkos barátom a cukkini végül.

Leggyakoribb megjelenése a rizottóban történik, héjastól összeturmixolom és a trutyit hozzákeverem már az elején a rizshez és a többi cucchoz, jellemzően csirkehúshoz és a végén még zöldborsót is teszek bele. A gyerek tudja és nem szereti hallani, hogy cukkini is van benne, de mivel szereti a parmezánt, az kellően eltakarja a zöldségízt. 25 dkg rizshez egy jó nagy cukkinit simán oda lehet rejteni.

Próbálkoztam azzal is, hogy a minestronéba turmixoltam bele a cukkinit, de ott a látvány sokkal egyértelműbb volt, ezért csökkentette az élvezeti értéket. Készítettem már almás-cukkinis rétest, elsőre ez sem sikerült tökéletesen, egyrészt, mert a zöld héja látszott és az probléma, másrészt meg túlzásba vittem a gyömbér és kardamom használatot, de némi önuralommal ez is használható opcióvá válhat.

Szintén turmixolva, szigorúan a héja nélkül tejszínes, tejfölös tésztákhoz jól használható, a parmezán mennyisége ismét kulcsfontosságú tényező. A számos cukkinis sütemény első próbálkozásra még nem vált kedvenccé, viszont a cukkinis palacsinta sok fahéjjal szintén sikeres volt – tényleg, rég csináltam.

További ötleteket elfogadok, linkkel főleg.

From → kaja

2 Comments
  1. Flamingjune permalink

    Márminthogy csak cukkinis ötleteket vársz? Én lencsét, néha vörös lencsét szoktam beleturmixolni a krumpli- és répalevesbe, mert nálunk csak ezeket hajlandó elfogyasztani az ebadta kölke. Persze itt is vigyázni kell a mennyiségre, mert kiérzi az izét🙂 (mondjuk akkortól, amikortól a lencse mennyisége éppen hasznos lenne tápanyagtartalom szempontjából….)
    Meg almát szoktam reszelni barnalisztes palacsintatésztába, ebbe már nem is kell töltelék.

    Az almás-cukkinis réteshez van recepted? ez jól hangzik!

    • hűha, ez már nagyon rég volt, de köszönöm a kommentet:) a vöröslencse nálunk is menő volt egy darabig, mostanában már nem annyira akarja, úgyhogy a krumpli levesbe turmix jó ötlet, köszi! rétest én is a netről vadásztam, már nem emlékeszem sajnos, melyiket használtam:)

Leave a Reply

