Skip to content

Valódi testek filmje

February 6, 2013
Gemma Arterton, Jeremy Renner  in "Hansel and Gretel: Witch Hunters"

Nincs is annál szebb, mint amikor a film rendezője tisztában van kompetenciájának határaival. És nem akar mély értelmet csempészni egy agyatlan lövöldözős filmbe, de szívesen lemegy békába is, hogy röhöghessünk az izgulás közben. Ha pedig közben még némi észrevehetetlen nevelés is történik, az csak jó.

Egyszer nagyon megsértődött egy könyvkiadó, mert azt mondtam a klasszik Jancsi és Juliskára, hogy akármilyen szépen illusztrálták, akkor sem ajánlom 5 évesnél kisebbeknek. Mint ahogy a Grimm meséket nem is gyerekeknek szánták először, azért volt benne annyi horror, mert nem volt tévé, a tél meg ugyanolyan hosszú és uncsi volt, mint most.

A Jancsi és Juliska szerintem minden mesék legszörnyűbbike, már a régiek közül, mert kortársban azért már sikerült felülmúlni (Coraline, mondjuk). Attól, hogy az egyik nagy éhinség idején tényleg ezt csinálták a népek, csak még rosszabb, de persze én túlérzékeny vagyok. Ennek ellenére kezdettől fogva jó érzéseim voltak a Hansel & Gretel: Witch Hunters, magyarul Boszorkányvadászok című filmmel kapcsolatban.

János és Júlia Tommy Wirkola filmjében is egyedül marad az erdőben, de aztán igen látványosan kinyírják a boszorkányt és rátalálnak hivatásukra. Külön jó pont a Bond-idéző bevezető animációért. Engem az ugyanis nem zavar, ha bántják a gyengébbet, csak aztán a végén ne haljon meg és legyen jó véres bosszú. Wirkola az én emberem, de az agyatlan lövöldözés, lefejezés és más harci cselekmények mellé még kaptam egy jó adag viccet is.

A legszimpatikusabb, hogy a Boszorkányvadászok saját magán is röhög. Tele van tökéletesen logikátlan, csak a szórakoztatásunk és a látvány érdekében létező poénokkal és nem akarja, hogy ezért még hálásak is legyünk. Ha valamelyik nem jött be, nem baj, lesz másik.

Szemtelenül lop motívumokat híres filmekből és közben nem akar művészkedni, csak szórakoztatni, mint egy jóféle mashup. Wirkola egyetlen területen tért el a bevált formuláktól, nem is értem, hogy hagyta a stúdió. A boszorkányoktól eltekintve a többi szereplő tökéletesen emberszerű, a csajok, Gemma Arterton és Pihla Viitala alig sminkeltek és egyáltalán nem vékonyak.  Persze szépek, de nem mesterségesen. Jeremy Renner, akinek testalkata alapból nem mondható előnyösnek, szintén nincs szarrá gyúrva, pedig mutatják félmeztelenül.

A prímet egyértelműen a nők viszik egyébként, az író-rendező norvég, talán ezért engedte meg magának, hogy az összes férfi szereplőt csekélyértelmű medvebocsként ábrázolja. A feminista szemlélet mellett Pihla Viitala és az ő szépséges feneke, amit meg lehet csodálni az egyik jelenetben (mert még szex is van, full service) is a skandináv háttérnek köszönhető, korábban már dolgozott Wirkolával.

Hansel+&+Gretel-+Witch+Hunters

Második részre nem vágynék, szerintem itt és most minden elmondható elhangzott Jánosról és Júliáról, még a családi vonalra is gondoltak. De szívesen néznék más hasonló filmet a rendezőtől. Nem baj, ha az sem lesz igényesebb, elég ha ennyire szórakoztató.

Hozzá kell tennem, hogy  a filmet ingyen láttam. De szerintem fizetni is megéri érte, ha erre vágysz.

Ui: Famke Janssen megcsináltatta az arcát, ne lepődjetek meg. Nem volt jó ötlet.

HanselGretel_800b

From → feministás, film

2 Comments
  1. a coraline úgy szörnűy, h ijesztő, v úgy, h rossz? (mármint szerintem csak az előbbi, de szerinted :))

  2. csak ijesztő, zseniálisan borzalmas:)

Leave a Reply

