Skip to content

Ilyen a negyven

January 31, 2013
this-is-40-poster-new

Őszintén szólva Judd Apatow-val kapcsolatos érzelmeim sokáig nem voltak egyértelműnek mondhatók. Hogy végül megkedveltem, az nagy részben a feleségének és a lányainak köszönhető, és nem tudom, mekkora szerepe van a létezésükben. De a This Is 40 óta jóhiszemű vagyok.

Nem igazán szerettem a Knocked Up-ot, a negyven éves szűz sem fogott meg igazán. A Funny People már sokkal jobban ütött, nagyon szeretem, amikor Adam Sandler nem idióta, nem értem, miért nem hagyják néha értelmesen viselkedni. A This is 40-val viszont már kezdettől fogva nagyon pozitív volt a viszonyom, egyrészt Paul Rudd okán, másrészt meg az Apatow család láthatóbb fele miatt.

Hogy Paul Rudd a világ egyik legcukibb pasija, az tökéletes evidencia, nem szorul további magyarázatra. Leslie Mann-t azonban kevesebben ismerik, pedig meglepően okos, kedves és baromi csinos nő. Az utóbbi időben annak ellenére felkúszott a divatvilág radarjára, hogy még mindig nem mondható sztárnak és valószínűleg sose is lesz az. Látjátok, saját cimkéje van a rcfa.com-on, azért az már nem semmi.:)

Kicsit izgultam a trailer és a clipek miatt, hogy már nem lesz min röhögni a moziban, de nagyon volt. Az egy kicsit zavart, hogy még a sajtóvetítés közönsége is egészen mást talál viccesnek mint én, ezért itthon is meg fogom még nézni, angolul, hogy zavartalanul sikíthassak és csapkodhassam a fotel karfáját.

Maga a forgatókönyv nem mondható remekműnek. Nem nagyon fut ki sehová a sztori, különösen cselekmény sincs, inkább csak ilyen-olyan jelenetek laza gyűjteménye. Amilyen az élet – mondta a pasim.:) Amitől mégis ütős, az az őszinteség. OK, igaza van a jezebel.com-nak, hogy a legtöbb embernek nem feltétlenül ezek a problémái negyvenesen, mert még nincsen kamaszkorú gyereke, medencés háza és családtagonként egy teljes kollekció apple terméke. Ezek mind first world problémák, elismerem. De a kapcsolat dinamikája és feladatai 10-15 év után már eléggé hasonlók mindenfelé, a gyerekek életkorától és egy bizonyos határ felett az életszínvonaltól függetlenül.

Feltételezem, hogy a film nem teljesen önéletrajzi ihletésű, bár nyilván vannak benne saját poénok, harcok, szerintem Apatow inkább jól ellopta az összes haverja életéből a sztoriba illő részeket. Nem mintha számítana, konkrétan kinek az életén röhögünk vagy sajnálkozunk, mert valójában úgyis a sajátunkon. Csak otthon kell hozzá egy kis idő, míg képes vagyok kiröhögni vagy sajnálni magunkat. Apatowéknál megy rögtön és már ez is segítség.

3 Comments
  1. dalia permalink

    dejó, hogy dicsérted, meg akartam nézni, de nem mertem mert féltem, hogy blőd, na hurrá, akkor merem.

    • az hagyján, hogy én, de szinte csak rajongó kritikákat kapott

      • mondjuk vannak mellékhatásai:) hallottam már fiatalabb népektől, ennek hatására elment a kedvük a családalapításról. hát, tényleg nem cukros.

Leave a Reply

