Skip to content

A skót nő

January 29, 2013
images

Az angolszász női írók mintha minden más nemzetiségnél többen lennének és jobban uralnák a piacot. Szerencsére régiónként elég eltérőek a történetek ahhoz, hogy az ember ne unja magát halálra, sőt, sokszor még baromi jól szórakozzon is. A skótok különösen a kedvenceim, valószínűleg nem az időjárás miatt.

7185_1aSosem voltam még Skóciában és a nagy dicső történelme sem izgat különösebben, de Rosamunde Pilchernek köszönhetően rendelkezem a térségről néhány teljesen felesleges információval. Sose vettem komolyan a nénit, de kíváncsi lettem a skótokra és ezért valami leárazásben megvettem az első Isla Dewar könyvet. Gyanakodtam persze, mert Magyar Könyvklub volt a kiadó, márpedig ők a legrémesebb szarokat, ocsmány fordításban, rémisztő borítóval szerették, de néha mellényúltak.

A Tánc a világ végén után gyorsan begyűjtöttem a magyarul megjelent két másik Dewar könyvet is, szintén Könyvklub. A Szájról-szájra és Az igazi Madelaine nem voltak elsőre annyira átütőek, de azóta mindkettőt többször is elolvastam és nagyon megkedveltem. A Szájról-szájrából a britek csináltak filmet is, Helena Bonham Carterrel, Women Talking Dirty címmel, elég jónak látszik, bár nagyon nehezen értem.:)


JSU-20060826-Edinburgh-9088Bár Pilcherrel indítottam, de Dewar a közelében sincs a nagyasszonynak sem nyálban, sem ostobaságban, jóval realistább, sokszor már ambivalensek a szereplők és a történések. Akad ugyan néha némi egymásra találás, de szó sincs felhőtlen, örök szerelemről. Káromkodnak, lefeküdnek hülyékkel, gyereket szülnek vagy csakazértse hajlandóak rá.

Nagyon nagy drámák azért nincsenek, mert a háttérben ott a jóléti állam, no meg persze a nők amúgy is megoldják. Legalábbis Dewar szereplői mind nagyon erős nők, akik mindig talpra állnak, rám valószínűleg ez volt a legnagyobb hatással.

Dewar stílusa karcosabb kicsit, mint amit női könyveknél megszoktunk, de még mindig nagyon szórakoztató. Sajnos, még nem olvastam eredetiben, tervben van, csak előbb egy Kindle-t kell szerezni. Összesen 16 könyve jelent meg, úgyhogy van még mit olvasni tőle. Bár az első könyve óta folyamatosan publikál, nincs nagy hype körülötte, nem értem.

From → feministás, film, könyv

Leave a Comment

Leave a Reply

